Mint minden újév, így a 2021-es év eleje is azzal telik az online marketing szakmán belül, hogy az idei évi trendeket próbálják elkészíteni a szakmabeliek. Most a social média trendek 2021 előrejelzéseit összegezzük, amik segítségünkre lehetnek a közösségi marketing kommunikáció tervezése során.
A várható 2021-es social média trendek kiváló ötletforrások, hogy segítsék a Facebook-oldalunk hatékonyságát. Az Oberlo nevű cég egy kiváló infografikán szedte össze a sikeres Facebook kampány kulcsfontosságú elemeit. Nézzük először felsorolva, majd részletezve mik is ezek!
- Facebook Live
- Kiterjesztett valóság
- Facebook videó
- Zárt, hasonló érdeklődésen alapuló csoportok
- Online vásárlási élmények
- Hírfolyam hirdetés a király
- Chatbotok
- Kisvállalkozások támogatása
- Felhasználói tartalmak
- Hashtagek használata
- +1 mémek
- +2 emlékek
Facebook Live
Az élő videók népszerűsége töretlen, és ez csak tovább fog növekedni 2021-ben. A Socialbakers adatai alapján 2020 második negyedévében 26,8%-kal növekedett a Facebook Live funkció használata.
Kiterjesztett valóság
Több mint 400 000 alkotó a világ 190 országából használja a Facebook Spark AR Studio-t. Már 1,2 millió felett van az elérhető effektek száma. A hirdetők, elsősorban a divat és szépségápolás vállalatai kezdték el használni. Jól mutatják ezek az elképesztő számok, hogy a kiterjesztett valóság filterek népszerűsége töretlen, így 2021-ben a mindennapi Facebook posztok és hirdetések állandó részei lehetnek.
Facebook videó
2020 harmadik negyedévében 2,6%-kal növekedett a Facebook videós tartalmak a Socialbakers adatai alapján. Bár ez a növekedés kevésbé látványos az élő videók népszerűségéhez képest, az mindenképp kijelenthető, hogy 2021-ben a videók egyre jobban uralni fogják a közösségi média platformot.
Zárt, hasonló érdeklődésen alapuló csoportok
A Facebook adatai alapján 10 millió feletti azon zárt csoportok száma, amit globálisan 1,4 millió ember használ a közösségi média platformon. A hasonló érdeklődési körű emberek ezekben a zárt, kisebb létszámú csoportokban tudnak kötetlenül beszélgetni egymással. 2020-ban már megfigyelhettük, hogy a Facebook a hírfolyamunkban is előnyben kezdi részesíteni a csoportokon belül posztok megjelenítését.
Online vásárlási élmények
A Facebook régóta köztudott célja, hogy nem szeretné, ha a felhasználói bármi miatt is elhagynák a felületét, hanem minden élményt egy helyen megkapnának. A Facebook Shops már elérhető és az elmúlt év e-kereskedelmi fellendülésének köszönhetően 2021-ben az online vásárlási élmények növekedésére számíthatunk.
Facebook hírfolyam hirdetés a király
2020 harmadik negyedévében a hírfolyamban megjelenő hirdetések (News Feed hirdetések) növekedtek a legnagyobb mértékben. A legnépszerűbb hirdetési típusra a hirdetési büdzsék 58,2%-át fordították a vállalkozások. Az átkattintási arány (CTR) 1,82%-os eredményt hozott, ez magasabb, mint a videós hirdetéseknél.
Chatbotok
40 millió vállalkozás használja a Facebook messenger alkalmazását az ügyfelekkel való kommunikációra a világon a BusinessInsider adatai alapján, és ebben még több potenciált látnak 2021-ben a közösségi marketing szakértők. A magyar nyelv sajátosságai miatt a chatbotok terjedése nehezebb a hazai piacon.
Kisvállalkozások támogatása
2020-ban a Facebook 100 millió dollárral támogatta a kis- és középvállalkozásokat a Mother.ly adatai alapján. A kisebb, helyi vállalkozások patronálása 2021-ben tovább emelkedhet. Erre utal a Facebook által kiírt olyan pályázatok, amik kimondottan kisvállalkozásoknak szólnak.
Felhasználói tartalmak
A felhasználók által generált tartalmak exponenciálisan növekedtek 2020-ban, majdnem megduplázódtak fél év alatt. 2020 januári 223 milliárd megtekintéshez képest 2020 augusztusában már 495 milliárd megtekintése volt a felhasználói tartalmaknak.
Ezért is hangsúlyozzuk partnereinknek, hogy az ügyfélvélemények, felhasználó értékelések gyűjtését stratégiai szemlélettel és kiemelt fontossággal kezeljék.
Hashtagek használata
A SocialMediaToday szerint a Facebookon a hashtagek használata növekedni fog 2021-ben, hiszen egyre jobban teljesítenek és segítik a könnyebb kereshetőséget. Évek óta nagy erőfeszítéseket tesz a Facebook, hogy népszerűsítse a hashtagek használatát felületén, korábban megjelent új keresője is ezt kívánja támogatni.
Mémek
Az Oberlo nem említi, de több social média szakértő szerint 2021-ben megjelenhet a mémek használata a hirdetőknél. Mémekkel az utóbbi években mindenhol találkozhatunk, a humoros vagy ironikus, gúnyos mémek könnyen megragadják a figyelmet és futótűz szerűen terjedhetnek a közösségi felületen. Vállalati kommunikáció részeként a cég könnyedebb oldalát ismertethetjük meg és a fiatalabb generáció szólítható meg.
Emlékek
A múlt csodás emlékei erős érzelmi elköteleződést jelenthetnek főleg a világjárvány idején. Hatékonyan használható a nosztalgia érzését felelevenítő kommunikáció a közösségi média posztjaiban és hirdetéseiben is. A régi szép idők emlékei, sikerek és mérföldkövek, termékfejlesztési lépések, márka törtnetek pillanatainak felelevenítésével a jelenlegi célcsoport elköteleződését is erősíthetjük és új követőknek nyújthatunk bepillantást emlékeinkbe.